Podział pracy w agencji reklamowej w dużej mierze zależy od wielkości firmy, profilu jej działań lub klientów, których obsługuje. Sercem, a w zasadzie mózgiem każdej agencji (poza kuchnią czy palarnią, gdzie wszyscy się gromadzą i odbywają brain lub gossip-stormy) są działy kreatywne. Taki dział wygląda dziś na przykład tak:
A jak to wyglądało dawno temu?
Znalezienie odpowiednich ilustracji na prawdę nie jest łatwe. Najstarsze ilustracje, jakie udało mi się znaleźć pochodzą z USA z 1905 roku. Okazuje się, że wystrój nie jest aż tak odmienny od współczesnego miejsca pracy pracowników agencji. Zapraszam do zajrzenia za kulisy firmy reklamowej z Bostony z przed 100 lat! Przyjrzyjcie się uważnie, tych zdjęć na pewno nigdy nie widzieliście :)
Dział kreatywny na pierwszym zdjęciu pracownik....
na kolejnym - szef działu...
A tu znów pracownicy. Warto wrócić uwagę na obecność kobiety. Dziś to dość oczywiste że pracują w reklamie, wiek temu był to segment gospodarki nie tylko nowatorski pod względem typu usług, ale także dlatego, że pracowało w nim wiele kobiet. Tak było również w Polsce o czym z dumą donosiła w 1910 roku gazeta Świat.
Dział badawczy - coś czym nie każda firma reklamowa może się nawet dziś poszczycić!
A tu archiwum - myślę, że nie tylko ja dałabym wiele żeby znaleźć się w takim reklamowym archiwum ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz