środa, 10 kwietnia 2013

Retro reklama. Już na rynku wydawniczym

Jakże miło jest znaleźć się w gronie autorów książek o historii reklamy!



Retro reklama. Za kulisami warszawskiego biznesu reklamowego XIX wieku opowiada o tym, jak w epoce pary, maszyn i sięgających nieba fabryk, w największej polskiej metropolii - Warszawie, która straciła swój stołeczny status, a zyskała kapitalistyczne oblicze, kiełkować zaczęła nowa branża: biznes reklamowy.Na podstawie podręczników do reklamy i ówczesnej prasy, starałam się odpowiedzieć na pytanie, czym była skuteczna reklama, kto ją tworzył i dlaczego w ciągu półwiecza 1864 - 1914 budziła ona tyle emocji.

Wszyscy lubimy stare reklamy. Są niczym kapsuła czasu przenosząca do świata pokrytego patyną, w którym posługiwano się nieco innym językiem i estetyką artystyczną, daleką od tego, co przywykliśmy oglądać dziś w Internecie, telewizji, prasie czy na ulicach.  Jeśli tak, jak ja zadajecie sobie pytanie, w jaki sposób powstawały te sprzedające marzenia obrazki i slogany - zapraszam do lektury mojej książki.
Można ją kupić między innymi w księgarni PWN: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/191172/retro-reklama.html
Miłej lektury - liczę na wasze opinie :)

25 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Nie wiedziałam, że można dostać na rynku książkę o takiej tematyce.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    Ciekawy blog, książka także - poszukam. Sam zajmuję się historią polskich fabryk wódek i likierów także szukając swoich materiałów reklam przedwojennych wertuję tysiące :)

    Pozdrawiam
    Łukasz
    www.czajkus.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie obowiązkowa lektura dla każdej osoby interesującej się reklamą. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa propozycja! Chętnie poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie wracać do takich rzeczy z przeszłości. A co do reklamy to zawsze warto poszukać inspiracji w historii

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze starych reklam można bardzo dużo ciekawych rzeczy się dowiedzieć o tradycjach, przekonaniach i kulturze w danym okresie czasu. Fajnie tak siąść i wczytać się w dawne dzieje, także właśnie reklamowe:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O wygląda na ciekawą pozycję. Muszę na to gdzieś wpaść koniecznie. Oby wśród reklam w czasie rzeczywistym, znaleźć tylko czas na przeczytanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś można znaleźć szereg rozwiązań marketingowych, które przełożą się na skuteczną reklamę firmy. Warto jest inwestować w nowoczesne rozwiązania jak np. oprogramowanie dla firm (https://craftware.pl/) dzięki któremu można m.in. znacznie usprawnić działania marketingowe lub nawet je zautomatyzować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prostym i skutecznym narzędziem, które można wykorzystać przy reklamowaniu firmy są pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/. Pieczątka nie musi być w cale tylko wymogiem formalnym ale można też wzbogacić ją w różne elementy promocyjne, takie jak logo firmy, inne adresy oddziałów, czy dodatkowe kanały kontaktu.

      Usuń
  9. Marek Kamiński8 kwietnia 2019 11:02

    Zgadzam się w pełni z moim poprzednikiem. Obecnie firmy mogą skorzystać z wielu specjalistycznych aplikacji tworzonych specjalnie dla biznesu, które ułatwiają zarządzanie firmą. Przykładem takiego oprogramowania jest np. https://www.connecto.pl/oprogramowanie-dla-firm-uslugowych/. Taki system doskonale nadaje się do tworzenia skutecznych, indywidualnych strategii sprzedażowych. Taka strategia zawsze obejmuje wszystkie etapy procesu sprzedażowego - od pozyskania klienta, po wystawienie faktury za udaną transakcję. Niewątpliwie warto jest pomyśleć o wdrożeniu takich rozwiązań.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od siebie mogę dodać, że jeśli chodzi o marketing i pozycjonowanie to na pewno cennym źródłem informacji w tym temacie będzie ten artykuł https://www.naszrybnik.com/site/art/4-biznes/0-/13250-na-czym-dokladnie-polega-pozycjonowanie-strony-www-i-po-jakim-czasie-przynosi-efekty- który jak najbardziej i serdecznie polecam wam przeczytać, ponieważ na prawdę warto to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli chodzi o kampanie Facebook, to zanim się za nie zabierzecie polecałbym wam zajrzeć tutaj http://wiadomosciwarminskie.pl/61766,2019,09,25,facebook-jako-narzedzie-marketingowe-przekonaj-sie-jak-dziala-facebook-ads . Z artykułu dowiecie się w jaki sposób i do kogo najlepiej kierować takie działania reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli chodzi o reklamę w social mediach to polecam firmę http://tearsofjoy.pl/ jest to agencja mikro-influencerska która współpracuje z wieloma osobami influanserami. Polecam ich serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Warto i o takich rzeczach czytać z pewnością:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. To właśnie ta książka rozwinęła moją pasję do reklamy i marketingu. Przeczytałem ją po raz pierwszy jakieś 9 lat temu. Teraz, dzięki niej, jestem po studiach marketingowych i wdrażam systemy call center w firmach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  19. zainteresował mnie ten blog !

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy wątek, bardzo fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjna reklama. Wygląda niesamowicie. Dla mnie warto wzmacniać ją materiałami .

    OdpowiedzUsuń
  22. Reklama była, jest i będzie wśród nas - i to na każdym kroku. Sama teraz planuję zainwestować w kubki do kawy z nadrukiem do mojego lokalu gastro, a także w inne rzeczy. No, bo wiadomo nie można stać w miejscu, konkurencja też nie śpi.

    OdpowiedzUsuń