Retro reklama. Za kulisami warszawskiego biznesu reklamowego XIX wieku opowiada o tym, jak w epoce pary, maszyn i sięgających nieba fabryk, w największej polskiej metropolii - Warszawie, która straciła swój stołeczny status, a zyskała kapitalistyczne oblicze, kiełkować zaczęła nowa branża: biznes reklamowy.Na podstawie podręczników do reklamy i ówczesnej prasy, starałam się odpowiedzieć na pytanie, czym była skuteczna reklama, kto ją tworzył i dlaczego w ciągu półwiecza 1864 - 1914 budziła ona tyle emocji.
Wszyscy lubimy stare reklamy. Są niczym kapsuła czasu przenosząca do świata pokrytego patyną, w którym posługiwano się nieco innym językiem i estetyką artystyczną, daleką od tego, co przywykliśmy oglądać dziś w Internecie, telewizji, prasie czy na ulicach. Jeśli tak, jak ja zadajecie sobie pytanie, w jaki sposób powstawały te sprzedające marzenia obrazki i slogany - zapraszam do lektury mojej książki.
Można ją kupić między innymi w księgarni PWN: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/191172/retro-reklama.html
Miłej lektury - liczę na wasze opinie :)
Zaciekawiłaś mnie tą książką. Nie wiedziałam, że można dostać na rynku książkę o takiej tematyce.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Witam,
OdpowiedzUsuńCiekawy blog, książka także - poszukam. Sam zajmuję się historią polskich fabryk wódek i likierów także szukając swoich materiałów reklam przedwojennych wertuję tysiące :)
Pozdrawiam
Łukasz
www.czajkus.com
Jak dla mnie obowiązkowa lektura dla każdej osoby interesującej się reklamą. Polecam wszystkim.
OdpowiedzUsuńSuper ciekawy temat! Post też super! :P
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawa propozycja! Chętnie poczytam :)
OdpowiedzUsuńLubie wracać do takich rzeczy z przeszłości. A co do reklamy to zawsze warto poszukać inspiracji w historii
OdpowiedzUsuńZe starych reklam można bardzo dużo ciekawych rzeczy się dowiedzieć o tradycjach, przekonaniach i kulturze w danym okresie czasu. Fajnie tak siąść i wczytać się w dawne dzieje, także właśnie reklamowe:)
OdpowiedzUsuńO wygląda na ciekawą pozycję. Muszę na to gdzieś wpaść koniecznie. Oby wśród reklam w czasie rzeczywistym, znaleźć tylko czas na przeczytanie! :)
OdpowiedzUsuńDziś można znaleźć szereg rozwiązań marketingowych, które przełożą się na skuteczną reklamę firmy. Warto jest inwestować w nowoczesne rozwiązania jak np. oprogramowanie dla firm (https://craftware.pl/) dzięki któremu można m.in. znacznie usprawnić działania marketingowe lub nawet je zautomatyzować.
OdpowiedzUsuńProstym i skutecznym narzędziem, które można wykorzystać przy reklamowaniu firmy są pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/. Pieczątka nie musi być w cale tylko wymogiem formalnym ale można też wzbogacić ją w różne elementy promocyjne, takie jak logo firmy, inne adresy oddziałów, czy dodatkowe kanały kontaktu.
UsuńZgadzam się w pełni z moim poprzednikiem. Obecnie firmy mogą skorzystać z wielu specjalistycznych aplikacji tworzonych specjalnie dla biznesu, które ułatwiają zarządzanie firmą. Przykładem takiego oprogramowania jest np. https://www.connecto.pl/oprogramowanie-dla-firm-uslugowych/. Taki system doskonale nadaje się do tworzenia skutecznych, indywidualnych strategii sprzedażowych. Taka strategia zawsze obejmuje wszystkie etapy procesu sprzedażowego - od pozyskania klienta, po wystawienie faktury za udaną transakcję. Niewątpliwie warto jest pomyśleć o wdrożeniu takich rozwiązań.
OdpowiedzUsuńOd siebie mogę dodać, że jeśli chodzi o marketing i pozycjonowanie to na pewno cennym źródłem informacji w tym temacie będzie ten artykuł https://www.naszrybnik.com/site/art/4-biznes/0-/13250-na-czym-dokladnie-polega-pozycjonowanie-strony-www-i-po-jakim-czasie-przynosi-efekty- który jak najbardziej i serdecznie polecam wam przeczytać, ponieważ na prawdę warto to zrobić.
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o kampanie Facebook, to zanim się za nie zabierzecie polecałbym wam zajrzeć tutaj http://wiadomosciwarminskie.pl/61766,2019,09,25,facebook-jako-narzedzie-marketingowe-przekonaj-sie-jak-dziala-facebook-ads . Z artykułu dowiecie się w jaki sposób i do kogo najlepiej kierować takie działania reklamowe.
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o reklamę w social mediach to polecam firmę http://tearsofjoy.pl/ jest to agencja mikro-influencerska która współpracuje z wieloma osobami influanserami. Polecam ich serdecznie.
OdpowiedzUsuńWarto i o takich rzeczach czytać z pewnością:)
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńBardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńTo właśnie ta książka rozwinęła moją pasję do reklamy i marketingu. Przeczytałem ją po raz pierwszy jakieś 9 lat temu. Teraz, dzięki niej, jestem po studiach marketingowych i wdrażam systemy call center w firmach.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńzainteresował mnie ten blog !
OdpowiedzUsuńCiekawy wątek, bardzo fajny blog
OdpowiedzUsuńna pewno tu wroce dzieki
OdpowiedzUsuńRewelacyjna reklama. Wygląda niesamowicie. Dla mnie warto wzmacniać ją materiałami .
OdpowiedzUsuńReklama była, jest i będzie wśród nas - i to na każdym kroku. Sama teraz planuję zainwestować w kubki do kawy z nadrukiem do mojego lokalu gastro, a także w inne rzeczy. No, bo wiadomo nie można stać w miejscu, konkurencja też nie śpi.
OdpowiedzUsuń