Wszystko wskazuje na to, że po kilku latach zarówno Polska jak i Europa powoli wychodzią z kryzysu ekonomicznego.
Niespełna 100 lat temu na przełomie lat '20 i '30 świat nawiedził pierwszy tak silny kataklizm ekonomiczny. Uderzył on również w nowonarodzoną II Rzeczpospolitą. Od dekady Polska zmagała się z trudnościami scalania trzech zupełnie niezależnych porozbiorowych dzielnic w jeden kraj, a nagle doszło jeszcze potężne tąpnięcie gospodarcze, które wielu ludzi zepchnęło na margines. W prasie pojawiać zaczęły się reportarze opisujące codzienność bezrobotnych i szybko powiększającą się grupę bezdomnych. Do nich kierowano też takie porady: jak w zimne dni - śpiąc na ulicy - nie zamarznąć dzięki np uszczelnieniu swego patla gazetam.
Kryzys uderzył z całą siłą w przemysł, rzemiosło oraz handel. W efekcie po plecach dostało też środowisko reklamowe - zupełnie jak to miało miejsce w czasach współczesnych. Jak radzono sobie z tą kryzysową sytuacją? Nieliczni wpadli na pomysł kampanii przekonującej świat biznesu, że właśnie w czasie kryzysu trzeba zintensyfikować działania promocyjne i nie zmiejszać budżertów na reklamę.
Intensywną kampanię promującą reklamowanie się w 1930 prowadził Goniec Nadwiślański. O tej akcji, donosił, chwalą inicjatywę, pierwszy branżowy magazyn "Reklama".
WOW ! świetne
OdpowiedzUsuńNaprawdę kawał dobrej roboty, miło się czyta taki tekst
UsuńAle ciekawostka. Nieźle.
OdpowiedzUsuńCzasem mam wrażenie, że oni byli bardziej kreatywni niż są ludzie teraz.
OdpowiedzUsuńSuper kampania reklamowa :D Tomek, ale dziś też ludzie są bardzo kreatywni i możliwości mają większe.
OdpowiedzUsuńHaHa ;) Dobre! Nie jedna tania drukarnia chciałaby się poszczycić takimi projektami ;) Czekamy na więcej!
OdpowiedzUsuńŚwietne przykłady starych reklam. Wystarczy je porównać z nowymi i nasuwa się jeden wniosek teraz przedstawione przez Ciebie reklamy raczej były by potraktowane jako karykatury, śmieszne obrazki a nie reklama. Obecnie aby przyciągnąć uwagę klienta robi się cuda. W reklamie czy też aranżacji sklepów. Nawet stojaki ekspozycyjne w sklepach się personalizuje pod daną markę czy modę. Normalnie cuda ;)
OdpowiedzUsuńKiedys było kiedys...
OdpowiedzUsuńSuper reklamy :) Teraz to przybrało trochę inny kierunek :( Szczególnie jak lecą co 15min w TV lub radiu :(
OdpowiedzUsuńPodoba mi się szczególnie ostatnia reklama. Widać, że autorom nie brakowało pomysłów.
OdpowiedzUsuńŚwietne grafiki. Widać po nich odrobinę poczucia humoru w tamtych czasach i dbanie o to, by niosły za sobą jakiś konkretny przekaz.
OdpowiedzUsuńUważam ten artykuł za niesamowicie ciekawy.Sam jakbym miał więcej czasu to bardziej bym przeglądał ten blog.
OdpowiedzUsuńKiedyś modne były takie katalogi i druki reklamowe. Z tego co wiem to pierwszy znany nam długopis pojawił się w 1939 roku. Ciekawy jestem kiedy zaczęto używać długopisów z logo jako reklamę. Orientuje się ktoś?
OdpowiedzUsuńFajny ten post!
OdpowiedzUsuńwspaniały wpis!
OdpowiedzUsuńPodoba mi się Twój punkt widzenia.
OdpowiedzUsuń